Communicatie

Communicatie

Communicatie

Organisaties stonden en staan altijd voor veranderingen. Om kosten te besparen of om de organisatiestructuur aan te passen om toekomstbestendig te blijven. Tot voor kort was veranderen altijd een keuze. Maar die tijd is voorbij. Structuren en culturen van organisaties zullen blijvend veranderen. In de meeste gevallen zal kostenbesparing op korte termijn de belangrijkste driver zijn. Maar ook zullen er op langere termijn andere profielen nodig zijn en daarmee gaat ook de cultuur veranderen. Of je nu wil of niet. Het verhaal dat die verandering goed uitlegt, met een lange-termijn focus, dát is nodig om al je stakeholders mee te krijgen. Voor alle lagen in de organisatie. Een integrale blik op communicatie is daarbij cruciaal. Op inhoud én op het proces. Alleen dan ben je in staat om de juiste keuzes voor de lange termijn te maken.

Change & Strategie

Change & Strategie

Sta je met jouw organisatie voor een grote verandering? Dat begint met het verhaal waarom je moet veranderen. Als niemand snapt waarom je verandert, is er geen begrip voor bijvoorbeeld een reorganisatie en wordt je nieuwe manier van werken een flop. En dat kost geld, veel geld.

Leiderschapscommunicatie

Leiderschapscommunicatie

Veranderen begint bovenaan. Wat moet je dan doen, zeggen en laten zien om jouw verhaal echt over de bühne te krijgen, intern en extern? Wat is agile leiderschap? Wat is de rol van de leider/manager, nu steeds meer mensen thuiswerken? En hoe positioneer je het (nieuwe) leiderschap binnen en buiten je organisatie? Eens met een open blik hierover van gedachten wisselen?

Sport en Communicatie

Sport en Communicatie

Sport is big business. Wat is het daarom zonde als er nog zoveel kansen blijven liggen om nog meer impact te maken met je verhaal. Zeker in deze tijden. Als sponsor, als club of als sporter. Stop met de businesscase en begin met je verhaal! En wat is het zonde als issues in de sport tot grote reputatieschade leiden voor sporter, club en/of sponsor(en). Tijd voor een corporate communicatiebril op de sport! Er zijn al heel snel scoringskansen te creëren.

Employee Advocacy

Employee Advocacy

Jouw collega’s zijn de belangrijkste ambassadeurs van het verhaal van de organisatie. Hoe krijg je hen in beweging om écht impact te gaan maken op de reputatie van de organisatie? Een integrale blik op alle kanalen is daarbij cruciaal. Dus kijkt KOROKI Communications ook buiten de 4 muren van je bedrijf. Benieuwd naar hoe jouw collega’s nog meer impact kunnen maken?

Interim Management

Interim Management

Tijdelijk een aanvoerder nodig voor jouw communicatieteam? Die vertrouwen in mensen en een agile manier van werken als startpunt heeft? Die het team kan klaarstomen voor de toekomst? Die de regie neemt over het verhaal van de verandering van je organisatie? Met uitgebreide managementervaring op alle communicatiedisciplines bij grote internationale corporates? Interim management is altijd snel nodig. Liever vandaag dan morgen. Neem contact op om kennis te maken.

Crisiscommunicatie

Crisiscommunicatie

Als het goed is, is de crisis al bezworen voordat de crisis zich aandient. Dat is het uitgangspunt. KOROKI Communications helpt met het stevig uitwerken en neerzetten van het fundament daarvoor. En als het dan toch paniek is, staat KOROKI Communications ook 24/7 paraat. “You don’t manage the truth. You tell the truth.”(John M. Barry). Voorbereid zijn op de crisis die hopelijk niet gaat komen? Of direct ondersteuning nodig? Bel +31 6 19620687, 24/7.