Het verhaal

Het verhaal

Hét bureau voor Communicatie, Reputatie en Presentatie

Op 1 december 2017 vertrok Jeroen Baardemans samen met zijn vrouw en hun tweeling voor de reis van hun leven. Begin 2018 zat Jeroen op een stoeltje naast de camper uit te kijken over één van de mooiste plekken op aarde: Lake Pukaki, Nieuw-Zeeland. In het immense, glasheldere, strakblauwe meer dobberde de 5-jarige tweeling met fel oranje vleugeltjes-zwembandjes aan hun armen. Het is een cliché, maar het klopt wel: tijdens deze momenten vraag je je af waar je nu écht gelukkig van wordt. Voor Jeroen was dat zijn gezin. Maar ook zijn passie voor het vak communicatie en het vertellen van het verhaal. Op een podium en daarnaast.

Terug in Nederland zegde Jeroen 5 maanden later zijn baan op. Tot verbazing van velen. Want je had toch een prachtige baan? Bij een bank? Klopt allemaal. Maar er zijn altijd honderdduizend redenen om iets niet te doen. Maar slechts één om het wel te doen. En dat is je gevoel volgen. Dus begon Jeroen aan een nieuw avontuur.

Achteraf was het die middag op een stoel naast de camper, op de oever van Lake Pukaki, toen Jeroen besloot écht werk te gaan maken van zijn passie voor het helpen van anderen bij het vertellen van het verhaal. De naam van zijn bureau moést dus wel iets met Nieuw-Zeeland te maken hebben: KOROKI Communications was geboren.

KOROKI betekent vertellen, spreken, in het Maori. En dat is wat KOROKI Communications doet: met het vertellen van dát verhaal en de strategie erachter. Het verhaal dat beweging in verandering brengt. Want zonder beweging geen impact.

korokī 1. (verb) to speak, talk, tell, sing birds).

En wie is Jeroen? 39 jaar, getrouwd met Jonne en trotse vader van Casper en Ties, een olijke eeneiige tweeling van 7 jaar. Een always-on newsjunky, voetbalfan en bedrijft topsport in het kijken van alle sporten. Is vergroeid met de social apps op zijn telefoon en denkt ondanks een bescheiden eigen collectie, toch een whisky-expert te zijn.