top of page

Vandaag op de planning: de maandag van onze collega Noa!

Sinds enkele maanden versterkt Noa van den Eynden ons team als communicatieadviseur waarin ze zich onder andere bezighoudt met strategische vraagstukken over communicatie, reputatie en presentatie. Iedere dag is anders, maar we doen toch graag een poging om je vandaag mee te nemen tijdens een dag bij KOROKI Communications van onze collega Noa – en wel op haar favoriete dag: de maandag – want zo starten we de week goed!


09:00 Outlook first! Allereerst start ik de dag met het lezen van alle binnengekomen e-mails. Ik maak to-do lijstjes van de activiteiten die hieruit voortvloeien en beantwoord natuurlijk eerst de urgente e-mails.


09:30 ‘Another outlook’! Want het is belangrijk om op de hoogte te zijn: dus een screening van de media, pers, het nieuws of andere belangrijke gebeurtenissen. Alles kan van invloed zijn op bijvoorbeeld onze opdrachtgevers of hetgeen we op dat moment mee bezig zijn. En misschien zijn er wel mooie kansen waar we op in kunnen springen.


10:00 De eerste meetings! Zowel onze interne standup als met onze opdrachtgevers. Hoe staat het ervoor? Wat staat er op de planning? Wat moet er vandaag, deze week of volgende week gebeuren? Zijn er nog bijzonderheden? Ook dit zet natuurlijk weer aan tot (nóg😊) meer to-do’s.


12:00 Lunch en wandelen! Wij hechten veel waarde aan welzijn. Juist in tijden van remote en/of thuiswerken is dit erg belangrijk. Een korte break hier en daar helpt daarbij en is ook belangrijk om de creativiteit te bevorderen.


12:30 To-do lijstjes afwerken! De vroege middag staat in het teken van deze to do’s. En dit doen we vaak samen met het team. Ons Kanban-bord staat hierbij centraal.


15:00 Ik heb gemerkt dat ik in de middag creatief op mijn best ben: het leukste gedeelte wat mij betreft. Voor veel opdrachtgevers denken wij strategisch en creatief mee. Wat is de boodschap? Of zoals wij dat zeggen: wat is jouw verhaal? en hoe kunnen we deze het beste vertellen? Eigenlijk is dit de kern van iedere opdracht. Ik plan hier iedere dag zoveel mogelijk tijd voor in!


16:00 Meetings! Tegen het einde van de middag hebben we vaak nog externe meetings met collega’s of opdrachtgevers om te bespreken waar we staan en de komende activiteiten door te nemen.


17:30 De (werk)dag zit er bijna op. Nog een laatste keer door alle e-mails, het nieuws lezen en de volgende dag voorbereiden. Morgen gaan we op bezoek bij een van onze opdrachtgevers.


Officieel zit onze werkdag erop, maar het leuke van ons vak is natuurlijk dat er op ieder moment van de dag (en avond) wat kan gebeuren. Een crisis bijvoorbeeld is niet te plannen, helaas😉. Bereikbaar zijn voor onze opdrachtgevers vinden we daarom heel belangrijk. En gelukkig is er tijdens de meeste avonden genoeg tijd voor andere dingen dan werk!


Tot de volgende!


PS. Ook benieuwd of werken bij KOROKI Communications wat voor jou is? Op korte of lange termijn, freelance of vast, specialisten of generalisten; we maken altijd graag kennis met goede en leuke mensen uit het communicatie- en reputatie vak. En dat begint met koffie (of thee) om eens kennis te maken. Van harte welkom!

Comments


bottom of page